Gersloot moet buigen voor beter Fc.Fochteloo 2

Artikel is geplaatst door Harry de Jong op 12-12-2011 - 10:47

GERSLOOT – Op sportpark et Legien in Fochteloo tegen de plaatselijke voetbalclub speelde Gersloot de returnwedstrijd tevens laatste duel in de eerste competitiehelft tegen de Fc. waarvan 14 dagen geleden in een doelpuntrijke de wedstrijd nog met 5-3 werd gewonnen. De formatie van trainer Harm v.d. Veen incasseerde in Ooststellingwerf ditmaal een forse nederlaag en wel met 4-1. Voor de witzwarten scoorde Wilco de Jong de eretreffer.

Gersloot verliest de derby van Aengwirden 3

Artikel is geplaatst door Harry de Jong op 10-04-2012 - 11:45

GERSLOOT- Gersloot dat in de laatste vijf gespeelde wedstrijden slechts een punt vergaarde, kreeg paaszondag ‘buur’Aengwirden 3 uit Tjalleberd op bezoek.
De uitwedstrijd werd indertijd waarin van Jeroen de Jonge en Pieter Risselada scoorden met 1-2 gewonnen, ditmaal trokken de bezoekers aan het langste eind. Het was een gelijk opgaande wedstrijd waarbij Gersloot door doelpunten van Jelke Wouda enn Arjan Bosman vlotjes op een 2-0 voorsprong kwam, maar nog voor rust liet Sjouke Brandinga van Aengwirden de aansluittreffer noteren.
Na rust gingen de bezoekers verder waarmee ze in de eerste helft waren geëindigd en dat was scoren waren en wist Aengwirden de achterstand om te draaien in een 2-3 voorsprong en wederom was Sjouke Brandinga de grote man bij Aengwirden door nogmaals tweemaal te scoren waarmee ook het einde werd gehaald in een mooie sportieve wedstrijd.

Durk ter Schuur

Gersloot besluit competitie met monsterscore

Artikel is geplaatst door Harry de Jong op 21-05-2012 - 11:16

GERSLOOT- In haar laatste wedstrijd gooide Gersloot in Beetsterzwaag alle remmen los.
Op sportpark De Boskfinnen wonnen de witzwarten uit de polder het treffen met maar liefst 1-8, de grootste seizoenzege ooit. De thuiswedstrijd werd indertijd afgesloten op 3-3. De ploeg van trainer Harm v.d. Veen ging de rust in met een 0-3 voorsprong door treffers van Jelke Wouda, Marcel Boel en Wilco de Jong. Na de pauze rust wisten de Polderbewoners verder afstand te nemen van de Sweachsters tot 0-7 met doelpunten van Arjan Bosman, Dieks de Boer, Wilco de Jong en Arjan Bosman waarna De Sweach de eretreffer liet aantekenen door Henk Bergsma, maar binnen een minuut werd het uiteindelijk 1-8 door Jelke Wouda. Waarmee Gersloot het seizoen waardig afsloot met een prachtige 4e plaats.

Durk ter Schuur

Rabo draagt bij aan nieuw dorpshuis voor Gersloot-Polder

Artikel is geplaatst door Harry de Jong op 02-07-2015 - 08:43

GERSLOOT –  Plaatselijk Belang Gersloot-Polder heeft een bijdrage gekregen van 12.500 euro vanuit het Coöperatiefonds van Rabobank Heerenveen-Zuidoost Friesland.

Dit bedrag is voor de bouw van een nieuwe ‘DorpsKeamer’.

De afgelopen week heeft het bestuur van Plaatselijk Belang Gersloot-Polder de cheque ontvangen uit handen van Peter van der Laan. Gersloot-Polder is een kleine hechte gemeenschap met een geschiedenis van veel meer dan een eeuw.

In een dergelijke dorpsgemeenschap is altijd de behoefte en ook de mogelijkheid geweest voor de bewoners om bij elkaar te komen. Door omstandigheden is de huidige locatie niet meer beschikbaar. De commissie ‘Dorpskeamer’ gaat een nieuwe ‘DorpsKeamer’ bouwen.

De gemeenschap en de kleinste voetbalclub van Nederland gaan er gebruik van maken.

Maak jouw eigen website met JouwWeb